Nyårsmål 2015 - vad?

 
Hej på er, finisar! ♥
 
Jag har ju helt gett upp det här med nyårslöften, och har börjat kalla dem för nyårsmål istället. Löften blir så "jag SKA göra detta" medan mål känns mer som att "dit siktar vi", vilket känns bättre för mig som får panik om jag inte håller löften eller klarar av något jag har planerat. Så detta upplägg känns sundare för mig.
 
Något som är viktigt om du har ett mål är att sätta upp delmål mot ditt slutmål, då kan du lättare planera hur du ska nå målet, då blir det en mer konkret översikt. Den här "serien" blir i två delar, ett inlägg med mina mål, och ett inlägg där jag skriver och funderar på hur jag ska nå dem. Let's go!
 
  • Träningen
Jag vill komma igång ordentligt med träningen, få träningen som en del av min vardag, nej, jag rättar mig, som min livsstil. Det kommer innebära många förändringar i mitt liv, men det ska jag klara galant! Och när motivationen tryter ska jag prata med mina förebilder i Träning och kost-gruppen på Facebook.
 
  • Skolan
Med mindre än en termin kvar av skolan innan jag utexamineras, känns det både spännande och lite olustigt. Mitt mål för skolan är att få bra betyg på mitt slutarbete och resterande skoluppgifter, och jobba bra på min praktikperiod.
 
  • Jobb
Ett annat mål för 2015 är att jag vill få ett jobb som jag trivs på, helst så fort som möjligt. Jag vill kunna göra något på dagarna, känna att jag är behövd, och säkra min inkomst förstås.
 
  • Sociala medier
Jag vill utveckla mina sociala medier, så som bloggen, Twitter, Youtube och Instagram, bli större på samtliga kanaler och publicera bra, inspirerande innehåll.
 
  • Komma ur min comfort zone! 
Detta är ett problem jag haft många år, jag är för mycket "mellanmjölk" och vågar inte sticka ut. Under hösten 2014 tog jag ett stort steg mot kanten av min bekvämlighetszon. Nu till våren är det ju slutarbete som gäller i skolan, jag ska stiga ur min comfort zone helt och hållet och göra videorelaterat. Det här är stort för mig som alltid varit kameraskygg, och ska jag vara ärlig så är jag livrädd för detta. No turning back now!
 
Hur jag ska nå mina mål får ni läsa i nästa del!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: