Min sminksamling

Har läst några kommentarer låååångt tillbaks i arkivet med önskemål om att få se min sminksamling och mina borstar. När jag fick kommentaren hade jag typ bara mascara, kajal och läppglans, haha. Nu har dock min sminksamling växt ganska ordentligt, haha. Let's go! :D



Längst upp till vänster:
Ögonskuggepalett i lila nyanser från Dermosil
Ögonskuggepalett "Comfort Zone" från Gina Tricot
Ögonskuggepalett i bruna/nudenyanser från H&M
Ögonskuggepalett "Natural Code Eye Dramatizer" från Lumene
Primer från Dermosil

Nere i högra hörnet:
Läppenna "Diamond" från Dermosil
Läppstift "Deep red" från Dermosil
Läppstift "Ruby Tuesday" från MaxFactor
Kabukiborste x2 från Dermosil
Ögonbrynskuggepalett från Dermosil (till höger)
Ögonbrynspenna från H&M (till höger)
 


Foundation från Dermosil (svarta flaskan/tuben)
Foundation från Clarins "Ever matte" (röda förpackningen)
Makeupborstar från Dermosil (de svarta)
Makeupborstar från Wilmas Beauty (med träskaft)



Mineralpuder från Dermosil (burk med svart lock)
Rouge från Dermosil (svarta asken)
Sun powder från Dermosil



Concealer "Red neutralizer" från Dermosil (vit flaska med grön kork)
Concealer "Duo-Concealer" från Dermosil (svart avlånga asken)
Här syns även borstarna från Dermosil bättre

 
Ögonfransglitter "Shimmering tips" från nån tidning
Mascara från Lumene
Frans- och bryngel från Dermosil
Mascara "False Lash Effect Mascara" från MaxFactor
Flytande eyeliner från IsaDora
 
Jag vill snart införskaffa nån ny ögonbrynspenna/skugga, vill prova något annat för att få de ultimata brynen. Sedan vill jag ha fler ögonskuggor också, gärna någon stor med många olika färger, tänk vilken dröm att få mix 'n' matcha hur som helst! Dessutom vill jag också ha en massa fina läppstift och matchande läppennor, och ett contouring kit. Tänk att få leka fram ens drag i ansiktet och få ansiktet mer definierat? Vill ha!
 
Gillar ni såna här inlägg?

Kommentarer
Postat av: Felicia

Kan tips om en super bra ögonbryns palett som e från Elf (eyes lips face) som innehåller en ögonskugg-aktig grej att fyll in alla tomrum me plus en kremakti skugga så man kan teckna ut dom betär :)
På Elf finns å super bra läppstift som e "moisturising".
Känns som ja gör lite reklam för e nu men he e naturlig smink, itt djurtestat å för att itt snack om den fantastiska prisklassen. Ha beställt myki därifrån så he kan rekomenderas :)

http://eyeslipsface.co.uk/en/restofworld/eyebrows/studio-eyebrow-kit/invt/81300

http://eyeslipsface.co.uk/en/restofworld/lipstick/moisturising-lipstick/invt/82630

Svar: Thaaanks, awesome! :D
Daniela

2015-01-21 @ 23:17:05 - http://feliciascorner.blogg.no
Postat av: Cajsa

Superkul att se vad du använder för produkter. Tycker du att borstarna från Dermosil är bra? De såg väldigt fina ut på bilden :))

Svar: Tack, tyckte det var ett roligt inlägg att göra också! :D Jag tycker Dermosils borstar är superbra! Vissa som kommer med när man köper en produkt (t.ex ögonskuggsborste i en palett) löser lite strån, men annars är de top notch :) Kabuki-borstarna som är längst ner till höger är D-I-V-I-N-E. Helt underbart mjuka och perfekta att applicera puder med :)
Daniela

2015-01-22 @ 10:18:11 - http://www.bohobando.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: