Ridningen i fredags

Hej, tänkte ta och skriva ett par rader om ridningen i fredags :)
 
Kom till stallet i lugn och ro, jag började med att gå och hälsa på alla hästarna och gosa lite med dem, det var ju senast i oktober som jag red så kändes konstigt att det var så länge sedan jag varit till stallet sist... Men direkt man fick börja umgås med hästarna kändes det som om jag aldrig varit borta därifrån.
 
 
 
I fredags var det två högstadietjejer på friluftsdag i stallet, så vi var 4 stycken på ridturen. Vi gjorde i ordning hästarna, sådär lagom till vi började göra dem i ordning började det regna, så vi åt mellanmål före vi for ut och red, och tur hade vi, för det slutade regna lagom tills vi begav oss iväg!
 
Jag fick rida Pekka, en finnhäst som står uppstallad hos Tessa. En "gammal gubbe" på 20 år som var lika pigg som en unghäst. Helt underbar var han att rida, och jag fick verkligen att göra när vi travade, hade ju liksom inte ridit lätt trav på länge, haha. Vi tog en lite kortare runda, då galoppvägen var helt glashal, och trots brodd kändes det inte riktigt säkert att galoppera, så vi struntade i det. Hästarna verkade iallafall gilla läget, och de var väldigt framåt hela tiden. Speciellt hemåt, då hade Pekka bråttom haha ;)
 
Pekka :)
 
Efter ridningen stannade jag för Ponnyklubben för barnen, det var så roligt att vara med :D Vi var ute med hästarna på en kort promenad, och alla flickorna fick rida. Efter att vi ridit hästarna gjorde vi i ordning dem och mockade hagen. All in all, en riktigt rolig dag. ♥
 
Gymir gosade jag ju förstås med också, lilla vännen ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: