Mina tio bästa skönhetsknep // Önskerubriker

Cajsa har utmanat mig i att skriva några inlägg med "önskerubriker" hon valt ut, jag nappade direkt på detta. Här är rubrikerna jag ska skriva om:
 
Människorna i mitt liv
Sambon/Mannen/Vännen beskriver mig
-> Mina tio bästa skönhetsknep
Kära 16-åriga jag…
Jag vågade inte men jag gjorde det ändå
Så hittar jag inspiration
Fem förebilder
Tio udda saker i min lägenhet
Tio sätt att skrämma bort en kille
Fem påståenden om mig, vilket är falskt?
 
 
  1. Var dig själv. Det finns inget vackrare än en tjej (eller kille!) som är sig själva och inte bryr sig om vad andra tycker.

  2. Le. Ett leende lyfter hela dig, ditt leende är unikt just för dig, så se till att le, din omgivning kommer bli mycket gladare ♥

  3. Ät bra. Det du äter skiner genom i ditt mående, din hud, ditt hår och så vidare. Äter du dåliga råprodukter så syns det på din hud, ditt hår etc. Nu har jag på den senaste tiden ätit väldigt dålig mat, vilket gör att min hud är totalt kaotisk.

  4. Motionera! Om du motionerar mår du bättre både på in- och utsidan, ta en promenad dagligen som du ökar på lite varje dag så kommer du få bättre grundkondition.

  5. Organiskt och ekologiskt. Jag har börjat plugga in mig på ekologiska och organiska produkter, så fort jag har lite pengar över så ska jag investera i bra ansiktsrengöring, schampon, balsam osv.

  6. Lär dig dina konturer. Om du sminkar dig mycket kan det vara skäl att lära dig vilka delar av ditt ansikte du ska framhäva. Om du framhäver ditt ansikte med skuggor och highlights kan du få en helt annan dimension i ansiktet.

  7. Håll koll på bäst före datum. På nästan varje produktförpackning finns en liten märkning som talar om hur länge du kan använda produkten efter att du öppnat den, i form av en burk med öppet lock, och t.ex. texten 3M, 6M, 8M, 12M osv, som då betyder hur många månader produkten är ok att använda efter öppetdatum. Därför kan det vara bra att skriva upp när du köpt produkten, så du vet hur länge det är ok att använda produkten.

  8. Kolla hur andra gör. Om du vill lära dig t.ex. hur man gör en flawless smoky eye, kolla in tutorials på Youtube, där kan du få urbra tips som man kanske inte får genom en blogg med enbart bilder.

  9. Låt huden vila. Om du sminkar dig ofta kan det vara skäl att ha en dag eller två i veckan då din hud helt får vila från sminkprodukter.

  10. Hitta din stil. Är du mer för den dramatiska looken, eller kanske du gillar den mer enkla "nude"-stilen på sminkningen? Var inte rädd för att hitta just din stil!

Kommentarer
Postat av: Cajsa

Vilka bra tips! Jag gillar särskilt det där med att hålla koll på bäst före datum genom att skriva upp när man köper produkten. Himla smart! Kram

Svar: Tack! Jag har börjat skriva upp dem alldeles nyss, bästa jag kommit på :D
Daniela

2015-02-22 @ 15:04:42 - http://www.bohobando.se
Postat av: Lollee

Bra tips!

Svar: Tusen tack! :)
Daniela

2015-02-23 @ 13:31:37 - http://nouw.com/galenilivet
Postat av: Maja

Äta bra punkten är svår hehe ;)

Svar: Haha ja, det är den punkten jag totalt failar på också haha ;)
Daniela

2015-02-24 @ 21:45:58 - http://majawallstrom.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: