Måndag i stallet

Hej på er!
 
Idag har jag varit till stallet och skött om Tessas hästar. Hästarna var riktigt busiga idag, när jag gick och visiterade dem i hagen hade Milton, Ludde och Pekka rally, haha jag höll på att dö av skratt när de kom galopperande genom hagen i full kareta... Sedan att Milton inte förstod vad peronsligt space var och försökte springa på mig var ju en helt annan sak, haha.
 
Mockade hagen, vilket tog en hel jävla evighet med tanke på att 75% av högarna var fastfrusna, så jag fick ta och hacka bort dem först och sedan mocka upp allt. Tessa har förresten en grym "uppfinning" för att mocka skit på vintern - hon har en storlek XXL pulka som man drar efter sig, typ bästa grejen ever! Lite värre sen när man ska tömma den då den är smockfull, men det är ett annat problem, haha ;)
 
Efter mockandet tog jag också in hästarna och ryktade dem, glömde dock att visitera dem så jag gick en stund senare och visiterade allihop. Glitre var så gosig idag, stod och kliade honom länge förrän jag for hem :)
 
Ska tillbaks på onsdag igen, ser fram emot det :D
 
Emil tyckte det var onödigt att jag skulle läsa i stalldagboken :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: