"Makeover"

Tänkte visa hur jag ser ut utan smink och med smink, här är ett bra exempel eftersom jag på bilden ovanför är helt osminkad, på den nedre är jag riktigt festsminkad, love it!
 
Ni får ju tänka på att det är mörkare på "efterbilden"!
 
 
På nedre bilden har jag sminkat mig ordentligt, med primer, foundation, concealer x2 och puder från Dermosil på huden, Dermosils ögonbrynspalett och H&Ms ögonbrynspenna på ögonbrynen, Dermosils bryn- och fransgel och MaxFactors False lash effect mascara på fransarna. Lekte med Dermosils lila ögonskuggepalett på ögonlocken, och lade på IsaDoras flytande eyeliner. På läpparna har jag Dermosils "Diamond" läppenna och "Deep red" läppstift ihopblandat för att få den bästa nyansen.
 
Tycker mitt resultat är ganska bra för att jag nyss har börjat sminka mig (efter 21 år i livet, bättre sent än aldrig) och fortfarande försöker lära mig de bästa teknikerna för att sminka mig snyggt. Självklart finns det ju alltid saker att förbättra på, ska köpa ett contouring kit snart också och börja leka på med det, so excited!
 
Jag är helt bekväm med att gå runt och se ut som på den översta bilden, varje dag om jag så vill, inga problem. Men jag tycker det är urkul att sminka mig och få testa på olika grejer, skulle jag ha ork skulle jag sminka mig ordentligt oftare, men näääh, haha ;) För att klargöra - du är vacker, både med och utan smink! :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

jag tycker du heltklart har gjort att bra jobb! Jag har sminkat mig hela livet och inte kan jag använda en eye-liner så bra! varje gång jag försöker på mig något i den stilen slutar det alltid med att jag tvättar bort det;)

Svar: Men tack snälla! :D Ja det där med eyeliner är verkligen svårt... tog mig typ en timme att göra vingarna en gång, var så j-vla trött på allt med eyeliner när jag var klar, haha! :D
Daniela

2015-01-05 @ 19:15:47 - http://islandshastpanaset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: