I tankar på YouTube...

Jag har på det senaste blivit helt tagen av YouTube, att prenumerera på olika konton och titta vad de laddar upp, se hur de klippt sina videos, tänket med deras upplägg, man får inspiration till att göra egna videos osv.
 
"Äh, YouTube, vad är det att hålla på med? Kan väl vem som helst göra" har jag fått höra ett par gånger... Jomen tjena, hitta material till en ca 8 minuters video, filma ALLT material (gärna extramaterial också), klipp ihop och fixa allt så har du nog jobb för en dag åtminstone. Dessutom ska det ju gärna vara kvalitet på allt för att få tittarna att stanna och vilja se mer.
 
Jag och en klasskompis ska ju göra en YouTube-kanal som vårt slutarbete/examensarbete i skolan, ska bli riktigt spännande att göra. Och innan nån sågar vår idé, jag VET att det är mycket jobb med det, och jag är villig att lägga ner det jobbet. Finns säkert de som skrattar åt en bakom ens rygg "haha, nu har hon tagit sig vatten över huvudet", men visst, gör det då. Kanske blir det vatten över huvudet, kanske blir det för svårt. Men då har vi iallafall provat. If you never try you never know.
 
Efter att vi gjort klart vårt slutarbete kommer jag troligen göra min egna kanal och fortsätta göra videos där, känns som om det skulle vara kul att utveckla bloggen ytterligare med videor :)
 
Vad tycker ni om det här?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: